zondag 23 november 2008

Een nieuw bericht is aangekomen

Hallo Allemaal.



Ik heb al een hele tijd niks op mijn blog geschreven dat komt omdat ik een hele tijd ziek ben geweest ( nu nog ) en ik lig momenteel ook weer in het ziekenhuis. Het begon allemaal weer begin september alweer 3 maanden terug bijna.. Ik dacht eerst dat het griep was want ik was echt 2 weken gewoon grieperig ziek enzo.. maar dat ging maar niet weg daarom ben ik begin oktober weer opgenomen.. Allerlei onderzoeken gehad en niks gevonden. Ik was supermoe en had helemaal nergens energie voor mijn longfunctie was schokkend laag 30% .. Uiteindelijk mocht ik gelukkig wel naar 2,5 week naar huis. Het was alleen wel een klote opname! Ik was ziek en er was helemaal geen verbetering dus achteraf vond ik het zonde van mn tijd..



Lekker thuis herstvakantie gevierd. :) Een kuur prednison gekregen en toen ging het wel weer. En toen ben ik ma tm wo weer naar school gegaan en woensdag middag moest ik weer naar t ziekenhuis op polikliniek. Daar was de dokter een beetje ten einde raad, want hij wist maar niet wat er aan de had was. Weer een longfunctie geblazen en een kweek ingeleverd.. Longfunctie was 34 % dus nog steeds slecht. Hij stelde voor met Xolaire te beginnen 'Het wondermiddel' aldus de pers. Helaas gaat dit alleen op voor mensen met een ABPA dat is een schimmel in je longen en daar heb je dan een allergie tegen. Die heb ik dus ook, maar daar ga je niet dood aan. Maarja omdat hij niks anders wist was dat et enige wat hij nog kon proberen om me longfunctie op te krikken.

Toen de volgende dag werd ik weer heel grieperig ziek. Veel last van me maag/darmen dus ik dacht echt dat het weer iets onschuldigs was..
Het was alleen wel vervelend want zondag vierde ik mn verjaardag. Gelukkig voelde ik me wel goed en ben ik de dag met paracetamol goed doorgekomen. Het was supergezellig veel cadeaus gehad waaronder een wii met spellen en accesoires, kadobonnen, kleding, geld en nog veel meer. Bedankt iedereen voor de cadeaus en leuk dat jullie er waren =)

Toen werden we geloof ik maandag gebeld, dat er toch iets uit de kweek was gekomen. De micobacterie was gvd weer terug! Het was wel positief aan de ene kant want ze weten nu wat het is alleen aan de andere kant moest ik dus wel weer et ziekenhuis in omdat die ene antibiotica alleen door het infuus kon.. anders had ik gewoon thuis kunne blijven. Maarja me verjaardag was weer verpest want dinsdag 4 november die volgende dag was ik jarig en had ik een paar vriendinnen uitgenodigd en toen werd ik opnieuw gebeld op me verjaardag (grr) dat ik de volgende dag meteen moest komen :( Gelukkig werd het nog wel gezellig en ging ik nog mn beste vriendinnetjes uit eten =)

Woensdag 5 november 11.00 ingecheckt in Hotel Haga kamer 32 inclusief Badkamer. En toen moest ik die klote operatie voor me lange lijn infuus, dat is omdat ik waarschijnlijk lang moet blijven en dan hoe ik niet 6x opnieuw geprikt. Deze lijn loopt helemaal door me arm naar me hart en kan daarom wel 6 maanden mee. Helaas moet dit ingebracht met plaatselijke verdoving en word er een snee in me ader gemaakt. Echt eng en beetje pijnlijk als je er dan zelf bij bent. Dus dat was ff klote maar heb me heel flink gedragen en geen traan gelaten ;D

Inmiddels lig ik al 2,5 week in het Hagaziekenhuis en denk dat ik toch nog wel een maand moet bijven :( Ik krijg een speciale antibiotica door het infuus en het gaat opzich wel redelijk en mn longfunctie is alweer 41 %. Alleen sinds donderdag ben ik weer zo supermoe enzo.. Ik denk dat dat komt door het afbouwen van prednison. Vandaag gaat hetwel weer, want ik heb in mn eigen bed geslapen :D want in de weekenden mag ik naar huis yippie :) Natuurlijk lekker uitslapen want daar kom je in Hotel Haga niet aan toe xD Lig ook weer heel erg geisoleerd vanwege besmetting enzo. dus das bagger! Mag 1 uur me kamer verlaten. Ik moet zeggen thuis voel ik me beter dan in het ziekenhuis in zo'n hok. Geen frisse lucht niks daar wordt je wel ziek van. Gisteravond nog naar de bios geweest naar James Bond was wel leuk. Vorig weekend was ik lekker uit eten geweest in Wonders echt top restaurant!

Het sneeuwt nu en vanavond moet ik weer terug helaas helaas..
Dus ik ga nog even van mijn zondag genieten yeaa :D

Groetjes en laat een berichtje achter in het gastenboek of stuur me een kaartje :D

Gwen Wijker
Hagaziekenhuis
Afd. 6b, kamer 32
leyweg 275
2545 CH Den Haag

3 opmerkingen:

  1. Heeey Meissie,

    Je kent me (nog) niet.. Maar misschien wel van fok.nl maaruhm wat een mega heftig verhaal!! Jeetje wat ben jij een kanjer zeg, Je moet wel enorm moedig zijn om zo'n door zetter te kunnen zijn! Pfffoee doe het je niet na hoor!!
    Petje af voor je..

    Ik ben Melanie Klootwijk.. En heb sinds een paar dagen ook een eigen blog. Als je het interessant en of leuk vind, neem je maar een kijkje! Ik heb daar heel mijn levensverhaal geschreven, dus lijkt het je leuk?? Schijf je dan ook een leuke reactie??..
    http://mellybee90.blogspot.nl

    Ik zou het leuk vinden om je wat beter te leren kennen!
    Enorm veel sterkte, en zet hem op meis! You can do it!..
    Groetjes xx Melanie

    PS: ik heb je hyves toegevoegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee mop!

    Bedankt voor je lieve berichtje,
    En jaa ik heb nog steeds suiker.
    Als je het eenmaal hebt, verdwijnd het (helaas) niet.

    Maar meissie, wordt maar weer gauw beter, ik denk aan je!
    Doeggies!.. xx Melanie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schatjee (L)

    K wist niet dat jij een blog had, weetje ik snap het nu wel !!
    Je moet em echt houden...
    Best wel heftig hoor! Weetje je bent eigelijk best wel knap dat je dit allemaal kan.. :$ Vind ik.

    Heb je zaterdag avond wat te doen anders kom ik misschien langs =)
    We denken aan je !!

    xx Nina (L)
    Loves!!

    BeantwoordenVerwijderen