zaterdag 22 augustus 2009

Iets wat de Mexicaanse Griep heet..

Overal waar je komt hebben ze het over de Mexicaanse Griep. Media staan er vol mee en het achtervolgt je tot je er bijna bang van gaat worden.. Nu al 2 doden in Nederland. Toch wel een beetje beangstigend maar eigelijk niets anders dan de griep die elk najaar heerst alleen heeft het nu een naam. Ze verwachten ook dat 30% het griepvirus krijgt en vooral de 'jongere' mensen.


Maar goed voor mij als CF'er dus extra oppassen geblazen. Al een brief van het ziekenhuis gehad met alle richtlijnen erin. Ik weet dat het voor mij echt fataal kan zijn als ik het krijg dus daarom probeer ik me er maar zo goed als het kan aan te houden totdat de vaccins beschikbaar zijn! Ook het recept voor Tamiflu is al binnen. 

Jammergenoeg begrijpt niet iedereen waarom ik dit doe. Sommige mensen vinden het nogal overdreven of idioot, want ja op verjaardagen schud ik nu geen handen meer. Dan probeer ik het zo goed mogelijk uit te leggen, maar dan krijg je zoiets als; oo heb je de griep? Nee ik probeer juist te voorkomen dat ik het krijg. Niet dat ik denk dat jullie allemaal het virus meedragen, maar ik ben gewoon extra voorzichtig op dit moment. Natuurlijk ga ik nu niet in een glazen bol zitten wachten totdat het weer over is gewaait, maar wat extra maatregelen kunnen geen kwaad.

En bovendien ben ik nu bijna 3 maanden stabiel en voel ik me goed genoeg om me leven weer een beetje op te pakken.. na een tijdlang doodziek geweest te zijn. Dus waarom zou ik dat op het spel zetten om weer doodziek te worden? Wat kan eindigen in 6 plankjes om me heen.. om daar maar niet over na te denken. Dan kan het toch geen kwaad om iets beter op te letten? Ik hoop dat jullie nu begrijpen dat het met mijn zwakke gezondheid echt heel gevaarlijk is en dat ik nu liever niet weer zo ziek wordt! Het kan maar net de druppel zijn die de emmer doet over lopen..


Toch heb ik besloten wel gewoon naar school te gaan. Ik ben al 11 maanden niet geweest en niets kan me nu tegenhouden. Ik voel me goed en die griep die bekijkt het maar een tijdje! Er is elke keer weer wat.

Dus nieuwe klasgenoten en andere mensen.. Sorry dat ik jullie geen hand geef, maar ik hoop dat jullie nu wel begrijpen waarom ;) Het is echt heel belangrijk voor mij. Nu maar hopen dat de vaccins snel beschikbaar zullen zijn! 

Gwen. 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Gwen, heel begrijpelijk allemaal hoor. Goed dat je het zo aanpakt. Mijn zoontje (bijna 3) heeft ook CF en is in oktober jarig. Maar we vieren het zondag, lekker in de tuin, allemaal buiten en niet in oktober allemaal in de woonkamer, lekker dicht op elkaar. Zo zie je maar, iedereen verzint wel iets anders. Veel succes op je school !!!
    Groetjes Conny, CF cafe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Gwen!

    Ik vind het echt heel knap van je dat je zelf zo goed mogelijke maatregelen treft. Echt verstandig. Jammer dat niet iedereen het begrijpt. Maar dat is dan jammer, jouw gezondheid is belangrijker! Ik zou ook iets voorzichtiger moeten zijn, maar ik ben nogal makkelijk. Ik heb ook wel wat meer reserves dan jij, maar griep is natuurlijk nooit goed. Nog 1 tip: ik zou de tamiflu vast in huis halen. Om 2 redenen; als je het krijgt ben je niet meer in staat om het te halen en als je het niet gauw genoeg gebruikt, werkt het niet meer. Ten 2e; ze verwachten dat er veel meer mensen de griep zullen krijgen en de voorraad Tamiflu beperkt is. Dat is mij verteld in de apotheek tenminste. Ik heb zelf vorige week de griep gehad, en had gelukkig al de Tamiflu in huis. Achteraf bleek het geen Mexicaanse te zijn, maar heb m toch gebruikt.
    Ik hoop echt dat jou -wat voor griep dan ook- bespaard blijft.
    Geniet ervan dat je binnenkort weer naar school kunt!

    Groetjes Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heey meid,

    Iedereen lekker laten lullen. Je moet doen wat jouw hartje je ingeeft!
    En ik geef jou daar bij ook volkomen gelijk.. Gezondheid boven alles tóch?

    Liefs, Melanie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor Gwen, dat je je eigen koers vaart en doet waar jij je goed bij voelt.
    Ik doe precies hetzelfde als jij. Even geen, handjes, kusjes en/ of knuffels meer van en voor mij. En gelukkig doet Sjoerd dat ook, anders heeft het weinig zin hè?!
    Verder hebben we veel van de antibacteriële flesjes met handwasspullie overal liggen. In de auto's, handtas, op het werk. En maar smeren, bijna op het obsessieve af.
    Hou je goed!!
    Groetjes,
    Irène

    BeantwoordenVerwijderen