woensdag 2 september 2009

Ziekenhuis controle

Vandaag was het weer zover. Mijn maandelijkse tripje naar het HagaZiekenhuis. Daar aangekomen meteen longfunctie geblazen en daar was ik best tevreden over.. Het was hetzelfde als de vorige keer 34% dus geen reden om te klagen. Hoewel het natuurlijk nog niet veel is, maar ik heb hoop dat het nog beter gaat worden, omdat ik me nu weer zo goed voel. Dat weten we natuurlijk niet maar we zullen zien. Toen even gewacht op de dokter en die had niet zoveel nieuws. We gaan weer verder met afbouwen van de prednison, maar dat wisten we eigelijk al.. Nu moet ik 's ochtends 10 en 's avonds 7,5 mg. Ook was hij blij om te horen dat het nog zo goed ging en dat we lekker 'zorgeloos' op vakantie zijn geweest. Ja ik zet het tussen haakjes, omdat ik natuurlijk nooit helemaal zorgeloos op vakantie ben, maar het kwam nu wel heel dicht in de buurt :) 
Hij vindt ook dat ik alweer een grote stap voorwaarts ben gegaan ten opzichte van de vorige keer, want ik ben ook weer aangekomen. Dat is een heel goed teken, want als die infectie nog heel actief was had ik al mijn energie daarvoor nodig gehad. Maar dat is dus niet het geval want ik kom aan. Een beetje teveel nu vind ik zelf dus ik ga er nu maar even op letten dat ik geen dikkerdje wordt :P Komt ook door de prednison natuurlijk, maar dat is maar ong. 2 kilo de rest heb ik er dus gewoon zelf aangegeten! 
Nog even 11 buisjes bloed geprikt. Jaa hij wilde dit keer weer even alles controleren.. en weer een kweek ingeleverd. Dus kijken of het de volgende keer weer is verbeterd :D

Ook mag ik nu een keer zelf voor doktertje spelen. Alleen niet een superleuk onderzoek helaas. Ik moet 2 dagen m'n bloedsuikers gaan meten om te kijken of ik geen suikerziekte aan het ontwikkelen ben. Ook omdat ik al zo lang prednison gebruik en dat is ook niet erg goed voor je bloedsuikers. Maar het is gewoon een standaard onderzoek hoor. Ik moet dus 10x in m'n vinger gaan prikken zelf. Maar dat gaat me wel lukken denk ik :) Ik zal hier nog wel even vertellen hoe dat is gegaan! 


xx Gwen.

5 opmerkingen:

  1. Ha Gwen, fijn dat het zo goed gaat met je. Altijd weer een spannend moment zo'n longfunctie blazen!
    Succes met prikken en ik hoop voor je dat het mee valt.

    Hartelijke groet,

    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey meis!

    Dank je wel! Ze kijkt vast met mee! =)
    Wat een goed nieuws dat je aangekomen bent!
    Vervelend om op het gegeven moment een goed stukje vinger te vinden na een aantal keer prikken maar dat lukt je vast wel!

    Liefs Denyce

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Gwen, gisteren heb ik samen met mijn buurmeisje Lianne gecollecteerd voor CF. en ik zal je zeggen, iedereen reageert heel positief. Ook omdat het in het Contact stond en omdat je een bekende Egmondse bent he. Dat wist je vast wel. En niet alleen vanwege die CF, maar ook omdat je een leuke meid bent. Je vertelt er zo open en duidelijk over en dat geeft mij meer informatie en bewondering voor jou hoor.....jaaaaaaah niet wegkruipuh, gewoon aanvaarden. En je moeder Tine, moest ik wel lachen, kom ik bij de notenwinkel gelijk weer over jullie. Ja je gaat aardig over de tong deze week. Ik heb veel meer opgehaald dan anders, dat zie ik aan die biljetjes die ze derin schuiven...haha. Heel goed denk ik dan, 't is voor het goede doel he. Ik hoop dat ik héél veel heb opgehaald en ook dat je nog heel veel mooie ervaringen zult hebben meer en meer. Ik ontdekte je blog en geniet ervan. Niet omdat het zo leuk is, maar wel dat je het met me wilt delen en da's mooi. dank je wel Gwen. Wel mooi dat je bent aangekomen, goed teken he. Je zag er heel goed uit hoor toen ik je vorige week zag en eh… helemaal niet te dik; die zijn trouwens veel gezelliger zeggen ze. Hopelijk is de uitslag heel erg goed. Stap voor stap de goede kant op Gwen…
    Groetjes, Marja Bak-Aal.
    Ik heb ook een aantal weblogjes zoals:
    http://marjabakaal.web-log.nl/ingevingen/
    of deze: http://voorwieikliefheb.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met prikken Gwen, maar dat gaat wel lukken denk ik. Je bent stoer genoeg. Het valt mij op dat jij ver van huis moet voor het ziekenhuis. Of niet ? Groetjes, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Martina. Ja ik moet inderdaad ver weg voor het ziekenhuis. Ik ben een apart geval dus daarom moet ik naar Den Haag.. in mijn oude ziekenhuis konden ze helaas niks meer voor me doen. Maar nu zit ik wel bij een hele goede. Dus ik heb het er wel voor over!

    Het prikken is trouwens ook goed gegaan. Viel reuze mee :) Ik voelde er niks van!

    BeantwoordenVerwijderen