zaterdag 5 december 2009

Sinterklaas wie kent hem niet?

Ja vandaag was het weer zover 5 december. Sinterklaas en natuurlijk zwarte piet! Al maanden liggen de winkels vol met pepernoten, chocoladeletters en ander snoepgoed. Eigenlijk doen we er al een paar jaar niet meer aan, maar stiekem liggen er toch elk jaar een paar cadeautjes en een gedicht te wachten.. De Sint kan het toch niet laten om ons over te slaan. 

Ik weet nog heel goed hoe we vorig jaar Sinterklaas hebben gevierd. Het was op een vrijdag en ik lag in het ziekenhuis. Ik had niet echt het idee dat ze er in het ziekenhuis veel aandacht aan gingen besteden, maar niks was minder waar.. Mijn lieve cf verpleegkundigen hadden de Sint en wat pieten die op bezoek waren in het JKZ (juliana kinderziekenhuis) ook even naar mij toe laten komen. Dus toen opeens aan het einde van de middag stapten Sinterklaas en een aantal pieten mijn ziekenhuiskamer in. En ik kreeg wat cadeautjes! Die dag erna hebben we het zelfs thuis ook nog gevierd, want ik mocht in het weekend gelukkig naar huis. 

Dit jaar zouden we het weer niet gaan vieren, maar toch lagen er vanavond weer wat cadeautjes en gedichten te wachten. ;) Eerst waren we vanochtend naar Opa en Oma en heb ik een chocolade letter en geld gehad! Bij mijn andere Oma lag een taaitaai pop voor me klaar! Vanavond waren we eerst uit eten geweest bij de oude clipper. Dat was heel lekker. Zeker de moeite waard! Toen we weer thuis kwamen lagen er op tafel allemaal cadeautjes en gedichten. Heel erg mooie gedichten zelfs! Mijn complimenten voor Sinterklaas. Ik heb hele leuke cadeautjes gehad: hele mooie oorbellen van 3 soorten goud, een kledingbon en wat snoepgoed. Mijn ouders hebben ook wat leuke cadeaus gehad en zelfs Espirito! Wat was hij blij met zijn nieuwe aanwinst een mooie knuffelbig. Helaas was dit van korte duur en had hij hem na 5 minuten al kapot.. Gelukkig heeft hij er wel veel plezier aan gehad haha. Sint moet de volgende keer toch maar iets van steviger materiaal voor die stouterd kopen. Of misschien neemt hij Espirito dan wel mee in de zak naar Spanje..? Dat hoop ik niet. Volgend jaar zal hij vast braaf zijn nieuwe aanwinst heel houden. Daar ben ik van overtuigd. 

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne pakjesavond hebben gehad!


xx Gwen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten