donderdag 1 september 2011

Cruise MSC Opera 15-07 t/m 23-07

Meteen de dag na mijn vorige blog ging ik op vakantie. Het werd gelukkig een hele leuke vakantie, omdat ik die dag ervoor was ingeloot voor Criminologie. Anders was mijn humeur waarschijnlijk zeer slecht geweest haha. Dus we gingen vol goede moed op weg naar de boot! Ja een boot, want we gingen op cruise! Weer wat afgestreept op mijn Bucketlist (wel goed in de gaten houden hè). We gingen 8 dagen langs Frankrijk, Spanje en Engeland. Opa bracht ons en alles ging prima. We konden snel op de boot en natuurlijk werden we even een paar keer op de foto gezet. De boot was echt gaaf! Er waren een heleboel lounges met muziek, een groot theater, een zwembad, een disco, minigolf, welness, bars en restaurants en nog veel meer.

MSC Opera

Meteen de eerste avond toen we nog niet aan het varen waren moesten we de sloepenrol doen. Dan moet iedereen zo'n oranje zwemvest aan en bij zijn lifeboat gaan staan in rijtjes. Haha dat was me wat. Wel een beetje gênant hoor. Daarna gingen we echt en bij de sluizen in IJmuiden kwamen me Opa, tante, neefje en nichtje ons nog uitzwaaien. Daarna gingen we eten en naar theater. Ook hebben we even de boot verkend zodat we de weg een beetje wisten.

Ik in onze hut
Die dag erna was het een zeedag dus dat betekende de hele dag op zee. Helaas was het erg slecht weer met hele harde wind en regen dus konden we niet bij het zwembad zitten. Mama en ik zijn daarom maar naar de Spa gegaan en hebben ons laten verwennen met een bali massage. Verder waren er genoeg activiteiten op de boot georganiseerd door het entertainment team dus vervelen deed je je nooit. De eerste helft van de week hebben we trouwens wel erg slecht vaarweer gehad met windstoten van 100 km/uur en hele erge deining. Gelukkig werden wij niet ziek, maar een heleboel mensen wel. Je werd er wel erg moe van en je evenwichtsorgaan was een beetje in de war. Dat merkten we ook in de steden die we bezochten. Alles ging heen en weer haha. Gelukkig hadden we de andere helft van de week heel rustig vaarweer.

La Rochelle
De dag na de dag op zee was het zondag en kwamen we in het franse plaatsje La Rochelle. We bleven daar niet zo lang. Daar hebben we wat bekeken en gewandeld over een marktje en door het dorpje. En even wat gedronken. Het was daar wel lekker weer iets boven de 20 graden met één grote plensbui. Dat was wel grappig je zag iedereen snel een café in rennen. Gelukkig zaten wij al binnen. Een minuut later was het over en was het weer heerlijk weer!
Bilbao

Maandag waren we in Bilbao, Noord-Spanje. We gingen eerst naar het Guggenheim museum. Dat is echt een heel raar museum, maar we hebben het gezien. Daarna gingen we naar het centrum om een beetje te shoppen. Het was ongeveer 25 graden. 's Avonds ging ik vaak naar het theater en de disco. In de disco spraken we elke avond af met een groep jongeren uit heel Europa dus dat was erg leuk :) Dinsdag kwamen we in La Coruna ook in Spanje. Daar hebben we het plaatsje bekeken, wat geshopt en we hebben nog een grote vuurtoren bekeken. In Spanje was alles ook lekker goedkoop. Een stuk goedkoper dan Frankrijk en Engeland.

Woensdag hadden we weer een zeedagje. Dit keer was het beter weer en konden we ook gaan zwemmen en vooral de hottub was favoriet. Ik heb nog een manicure gehad in de Spa. Ze hadden voor ons een extra excursie geregeld naar het eiland Guernsey, maar helaas ging die op het einde niet meer door, want er zou slecht weer aankomen en dan konden we niet meer terug met de tender boot.. Wel jammer want het zeetje was echt spiegelglad.
Cherbourg
Toen kwamen we donderdag aan in Cherbourg. Erg mooi stadje. We zijn in zo'n rondrijdend treintje geweest. Dat was me toch wat. Hij ging zelfs met dat treintje door de botanic gardens haha. Wat nog grappiger was dat het laatste wagonnetje de banden helemaal plat waren. Dus opeens stopte hij zo bij een parkeerplaats, loopt naar z'n auto pakt een draad sluit die aan op de band en op zijn auto. Toen had ie dus de ene kant van het wagonnetje opgepompt en dacht nou kan ik weer verder rijden, maar toen ging het wagonnetje natuurlijk helemaal scheef omdat de ene helft wel was opgepompt en de andere kant niet. Dus opeens horen wij die mensen zo schreeuwen STOP. Maar de beste man reed gewoon door. Toen zagen we het hele wiel eraf liggen en die band was dus geploft. De man reed gewoon door. Later bij het stoplicht moest ie wel stoppen en zijn die mensen maar uit het wagonnetje gestapt en verder gaan lopen. De man reed weer gewoon door :p haha wat een ventje. Maar Cherbourg was een heel leuk stadje, nog even gewinkeld en crêpes gegeten en toen weer naar de boot gegaan. Ook hier was het lekker weer.

En toen vrijdag alweer ons laatste stadje voor we weer bij Amsterdam kwamen. Dat was Southampton. Man wat hebben ze daar een prachtig winkelentrum. Toen het geopend werd was het de grootste van Europa! Dus ook daar hebben we geshopt. Natuurlijk even de Primark, TopShop en Hollister winkel bekeken. Even iets lekkers gedronken bij Starbucks. Van alle steden kon je in Southampton zeker wel het beste shoppen. Wat een winkels. Unbelievable. =D Ennnnnnnn even lekker bij MC Donalds gegeten hihi. Toen maar weer teruggelopen naar de boot. Was wel een eindje lopen.

En helaas zaterdag kwamen we weer in het regenachtige Amsterdam. Prachtig weer toen we weggingen. Regen, regen en regen toen we terugkwamen. Wel nog even een fijne gezichtsbehandeling gehad op de boot. En daarna even afscheid genomen van al mijn vakantievriendjes en vriendinnetjes, het was een top week!

[Oja dit is een kort verslag in grote lijnen. Als ik alles ga vertellen wordt het veel te lang. Dus helaas niet alle details.]