zaterdag 31 december 2011

2012, bring it on!

En dan is het alweer 31 december 2011. Wat is dit toch een druk jaar geweest, maar vooral een heel leuk jaar! Ieder jaar weer schreef ik op mijn blog dat ik hoopte dat het volgend jaar beter werd en dat dat mijn jaar zou worden.. Nou 2011 komt heel aardig in de buurt! Mijn gezondheid bleef stabiel en werd met hele kleine stapjes beter. Ook heb ik dit jaar geen ziekenhuisopnames gehad. Ik kan wel zeggen dat er bijna alleen maar hoogtepunten waren. Naarmate het jaar vorderde werd het alleen maar beter en ik hoop dat deze stijgende lijn door mag gaan in het nieuwe jaar.

Ik heb net even mijn blog doorgelezen over wat ik allemaal heb meegemaakt dit jaar. Het begon wat stroefjes met af en toe nog rare koorts die zomaar op kwam zetten en ook heb ik het eerste deel van het jaar nog thuis gezeten om al mijn schoolwerk in te halen. Wel ben ik meteen begonnen met sporten. Mijn goede voornemen voor 2011, wat ik nu nog steeds doe met personal trainster K!
Verder heb ik tot mei keihard geblokt om al de schoolexamens af te krijgen, zodat ik mee kon doen met het centraal eindexamen. Een van de hoogtepunten en einddoel van dit jaar was mijn VWO diploma halen en het is me gelukt! Ik ben dik geslaagd. Een prestatie waar ik nog steeds erg trots op ben. Ook de diploma uitreiking was heel erg mooi en speciaal.
Toen had ik een heerlijk lange zomervakantie. Voor het eerst ging ik samen met een vriendin op vakantie. We gingen een midweek naar Limburg zonder ouders. Dat was ook helemaal te gek :) Toen een dag voordat we zelf op vakantie gingen kreeg ik het bericht dat ik ingeloot was voor mijn nieuwe studie Criminologie en ook nog op de VU. Wat was ik blij. Bij kans nog blijer dan toen ik te horen kreeg dat ik geslaagd was. Mijn vakantie kon niet meer stuk. Voor het eerst gingen mijn ouders en ik een cruise maken. Langs Frankrijk, Spanje en Engeland. Het was vermoeiend, maar erg leuk. Het was gezellig met de groep jongeren uit allemaal verschillende landen.
Toen was het september en na een toffe introductieweek begon ik aan mijn studie! Een nieuwe start. Eindelijk weer structuur in mijn dagen en ik begon langzaam het 'echte' leven weer op te pakken. Ik genoot en geniet er nog steeds van om weer onder de mensen te zijn, gewoon uit huis te zijn en soms pas thuis te komen als het avondeten al op tafel staat!
Maar dan nu het hoogste hoogtepunt van dit jaar. De wensreis naar Portugal.. Ik denk er nog vaak aan terug en dan verlang ik weer naar dat paradijs! De geweldige, mooie en luxe villa die Stichting Doe een Wens voor ons had geregeld en natuurlijk de fantastische ervaring van het zwemmen met dolfijnen en dat alles in een heerlijke omgeving. Prachtig weer en wat een rust! Stiekem wilde ik niet meer terug naar Nederland.
En als klap op de vuurpijl heb ik nog een mijlpaal bereikt in mijn leven. 4 november werd ik 18 jaar! Nu hoor ik ook bij de volwassenen.

Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling met veel gezelligheid. Veel geluk en gezondheid in 2012! Hopelijk mogen er veel nieuwe ervaringen en herinneringen bijkomen in het nieuwe jaar.

2012, bring it on!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten