dinsdag 18 oktober 2016

Geniet momenten #3 Augustus 2016


Omdat er ook meer dan genoeg leuke dingen in het leven zijn om te koesteren, zal ik in deze plog wat geniet momenten van de maand augustus met jullie delen. Herinneringen maken voor later is heel mooi.. 
 

Lichtjesavond in Bergen. Een traditie die al vele jaren voortduurt. Het is de bedoeling dat de inwoners met leuke waxinelichtjes hun tuin opvrolijken en creatief zijn met lichtjes, zodat als het donker is de mensen door de gezellig verlichte straten kunnen wandelen. Helaas wordt het elk jaar wat minder en speelt Lichtjesavond zich nu vooral af in het centrum bij de horeca..

Na maandenlang geen gezichtsbehandeling te hebben gehad, besloot ik mij heerlijk te laten verwennen met een luxe gezichtsbehandeling. Het was super en mijn gezicht is er 2 maanden later nog steeds zacht van! Dit komt allemaal door de producten van LOOkX, dus echt een aanrader! Daarnaast zijn mijn wenkbrauwen geëpileerd en geverfd. Paste beter bij mijn 'nieuwe' haarkleur. Dus helemaal on fleek. Was er echt heel blij mee =)

Om mijn Birkenstock verslaving te voeden, kocht ik meteen 2 paar van mijn favoriete zomersandalen toen ik zag dat ze in de online sale waren. Ik ben vooral fan van de linkeruitvoering, de rechter was een probeersel. Ik heb nog steeds het liefst de Gizeh versie (links), maar die rechter zijn ook heel leuk!

Tadaaaa daar hebben we Espi in Hawaii stijl. Traditie in Egmond aan Zee is elk jaar in augustus het Caribbean Weekend! Import of niet, (bijna) het hele dorp gaat los in de Zuiderstraat ter hoogte van 't Swintje en café de Werf. En dan gaan we ook LAM met z'n allen. Niks is te gek dit weekend. Het motto is kruipend naar huis en voor de 40+ generatie (vooral moeders) die geen alcohol en late feestjes meer gewend zijn, betekent dit rond 00:00 uur waggelend en schreeuwend de Beatrix (enorm stijle berg) oplopen om hun huis te zoeken.

Klaarblijkelijk is Espi toch niet zo'n fan van Caribbean Weekend. Daarom mocht ie lekker thuis chillen met z'n mooie Hawaii krans. Ik ben één avond geweest, maar met een rolstoel in de drukte met veel dronken mensen was het wat lastig, maar ik heb een hele gezellige avond gehad!

'Cause I'm on top of the world, 'ay.. That feeling. 


Wauw na 3 onzekere maanden ga ik toch maar weer eens op controle in het ziekenhuis in Den Haag. Totaal tegen alle verwachtingen in en met een shirt die ik in Maastricht heb gekocht. Alsof het speciaal voor mij is gemaakt en het is zeker op mijn lijf geschreven! Always believe in the impossible. En de uitslagen waren positief!!


Ook kregen we nog een cadeautje van Ziggo, omdat we al jarenlang trouwe klanten zijn. Beetje droog en chemisch stuk taart (wat wil je ook met al die neon kleuren?!), maar ach ik neem aan dat ze hun vaste klanten niet wilden vergiftigen. Hij was op zich wel lekker hoor. Uhum laat ik er maar niet bij vertellen dat ik zelf totaal niet tevreden was met mijn super dure abonnement van Ziggo en hem net had opgezegd hihi.

Augustus is de bramenmaand. De hele maand mag er in duin geplukt worden. Mijn vader wilde een keer echte oud derrepers Bramennat maken naar Opoe's recept. Zoals ze dat hier noemen. Nou het is gelukt hoor en het was erg lekker. Applausje voor Papa!

En weer een gezellige borrel en bijkletsavond met de girls! Hier zitten we op een terrasje bij Golfzang aan de boulevard en zien zo de zon in de zee zakken achter mij..

En er was ook eindelijk weer een zomerse dag. Yippie yee we mochten weer naar strand. Naar het altijd gezellige hokje 59, lekker dikke Duitsers spotten hihi.

En ook een nieuwe traditie is geboren. De buikschuifrace! Wie als eerst aan het eind van de baan is en een zelfgefabriceerd shotje heeft gedronken wint en dan net zo lang tot er 1 kampioen overblijft. Zonder alcohol is er natuurlijk niets aan. Volgens mij wint de kampioen iets met gratis drank (weet niet of die daar nog zin in had na al die shotjes puur vergif lol en of ie nog op z'n benen kon staan). Het bleef in ieder geval nog lang gezellig die avond met de meiden. 

En we gingen weer eens lekker een ritje maken door de duinen van Bergen aan Zee en de heide stond mooi in bloei. Prachtig paars!


Wat een heerlijke avond met mijn lieve beste vriendin was dit! Na elkaar alweer een tijdje niet te hebben gezien gingen we op een heerlijke zomeravond lekker uiteten bij strandpaviljoen de Schelp! Heel erg genoten.

En dit is mijn lieve vriendin Samantha. Al 11 jaar beste vriendinnen. Gewoon mijn halve leven ken ik haar al. Wij zien elkaar niet heel vaak, maar het is altijd goed tussen ons. Dat maakt onze vriendschap zo sterk!
True friendship isn't about being inseparable, it's being separated and nothing changes  


Love the view 


Ons voorgerecht een heerlijk soepje, proeverij met allemaal soorten vlees en vis en heerlijke carpaccio. Stiekem zaten we hierna al vol..

Maar diehard als we waren besloten we toch nog een hoofdgerecht te bestellen. Ik had de Ossehaasspies die helaas een beetje taai was, maar ik zat eigenlijk al zo vol dat ik ook geen andere wilde haha.


Omdat hij zo mooi zit! Nog even aandacht voor my biggest support in life   


Omdat het deze dag echt super heet was en mijn vriendinnetjes lekker naar het buitenzwembad konden om af te koelen en ik helaas niet meekon, besloot ik zelf mijn eigen 'zwembadje' te maken. Een heerlijk ijskoud voetenbad!


Dit is mijn lieve Opa Dirk (ook wel een Bekende Derreper) die op het moment dat de foto werd gemaakt jarig was! Hij werd 84 en wilde het niet uitgebreid vieren, dus hadden we hem bij ons thuis uitgenodigd om te komen eten. Wat had hij gesmuld van de gebakken aardappelen. Ook het toetje in de vorm van een ijsje van Pravisani viel goed in de smaak. Zo had hij toch nog een leuke verjaardag =)

Nog eentje dan.. Om jullie jaloers te maken op ons prachtige strandje

Een paar uurtjes struinen op de nazomermarkt leverde een heel mooi naambordje op als decoratie in mijn huisje! De letters en kleuren zelf uitgezocht. Echt zo leuk, past helemaal bij mijn stijl. Vind het echt een mooi naambordje :)


Mijn vader nam mij mee naar een heel mooi plekje bij een meer in de duinen bij Bakkum. Wat een prachtig en rustige plek. Zo mooi!

Aan het genieten van deze mooie dag op deze geweldig mooie, idyllische plek in de natuur  


Een hele dikke, natte zoen van mijn grote vriendje om deze plog mee af te sluiten.
Because he is too cute to handle    


Geniet jij ook zo? Ik ben wel nieuwsgierig. Laat me in een reactie hieronder weten wat jouw geniet momenten zijn..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten